Omdat ik ook van schrijven houd

Ik wil al zo lang een boek schrijven, maar het lukt niet. Helaas leg ik de lat veel te hoog waardoor ik er niet aan begin.

Ik weet van tevoren dat het uiteindelijke resultaat niet kan tippen aan wat ik vind hoe het zou moeten worden dus denk ik "laat maar zitten." Ondertussen knaagt het al jaren aan me......ik wil zoveel delen met mensen!

" Waarom maak je niet gewoon een blog en vertel je ons wat jou zoal bezig houdt: welke dromen jou 's nachts wakker houden, hoe je op het idee van je collecties en alle andere dingen die je onderneemt komt, wie je bent, wat je van de wereld vindt, wat je doet, hoe het is om twee verschillende culturen in je leven geïntegreerd te hebben, wat je meemaakt......Deze kun je gewoon koppelen aan je website van Tierelatinos. Kom op Susana! zo moeilijk is het toch niet?" Zegt mijn bijna 60 jaar jonge vriendin terwijl ze me warm aankijkt met een glas Sancerre in haar hand. Vriendinnen en vrienden, dat zijn belangrijke mensen in mijn leven. Als je geen familie om je heen hebt, zoals ik omdat iedereen in Spanje woont, worden vrienden een beetje je familie. Ik heb vriendinnen in alle soorten, maten en leeftijden, de jongste is 26 de oudste 59 jaar, de rest zit er tussenin. Allemaal zijn ze anders, leven anders, hebben gezinnen of zijn 'Happy singel' en onderneem ik met ieder van hun verschillende dingen. Mijn vriendinnen inspireren, confronteren, relativeren, troosten, adviseren, geven mij wanneer nodig een schop onder mijn kont, denken met mij mee en zijn de fanclub van mijn sieraden en al het andere wat ik verzin te ondernemen. Ze zijn bereid om zaken te bagatelliseren wanneer ze voelen dat het voor mij minder pijnlijk is, ze zijn loyaal en betrouwbaar......maar zeggen ook:

"Susana, zo moeilijk is het toch niet?" die woorden blijven nog lang naklinken. Het is niet moeilijk, het is bijna nooit moelijk, hooguit een beetje lastig. Ik maak het meestal moeilijker dan het is omdat ik zo perfectionistisch ben, de puntjes moeten altijd op de I bij mij. Handig als je mooie dingen maakt maar niet als je ook graag andere dingen doet maar het daardoor niet doet. Een blog dus, mooie uitkomst! omdat ik ook van schrijven houd.

Reactie schrijven

Commentaren: 0